Z električnim vozilom od Ljubljane do Krka

Z električnim vozilom od Ljubljane do Krka

Picture

Mesto Krk

Poleg Istre je med Slovenci priljubljena turistična destinacija tudi otok Krk. Oddaljenost od Ljubljane je po izračunu spletnega mesta natanko 163 kilometrov.

Po izračunu Nissanove spletne strani v primeru Nissan Leaf-a s 24 kWh baterijo ni mogoče priti brez vmesnega polnjenja. Na koncu poti bi zmanjkalo energije. Zato je postanek na hitri polnilni postaji BS Ravbarkomanda obvezen.

​Pot smo začeli ob 6:41 uri zjutraj, zunanja temperatura je bila 2 stopinji, baterije so imele 95 % napolnjenost. Pred nami je bilo 163 kilometrov.

​Prvi postanek je bil ob 7:13 uri na BS Ravbarkomanda zahod. Za opravljeno pot v dolžini 46,4 km smo porabili 47 % energije. Vzpon, nizka zunanja temperatura in večja hitrost so običajno razlogi za večjo porabo in tudi v našem primeru je bilo tako.

Električno vozilo, priklopljeno na polnilno postajo, pritegne pozornost ljudi, ki jih zanima e-mobilnost. Zato se je postanek ob pogovoru zavlekel na 46 minut. V tem času smo električno vozilo napolnili na 94 %. Zadnji odstotki gredo vedno počasi.

​Od Postojne se je pot vila preko Knežaka do mejnega prehoda Jelšane (stanje 69 % energije, 87,7 km prevožene poti). Gneče na prehodu ni bilo. Nadaljevali smo po avtocesti do Krškega mostu. Do plačila mostnine smo prispeli ob 9:32 uri (44 % energije, 133,7 km prevožene poti). Povprečna poraba je kazala 13,8 kWh na 100 km. Pot po otoku do mesta Krk je ugodna za povprečno porabo.

​Pot smo končali ob 9:58 uri v mestu Krk po prevoženih 160,6 km in pri 25 % preostale električne energije. Povprečna poraba je pokazala 13,5 kWh na 100 km.

Picture

Začetek poti v Ljubljani

Picture

BS Ravbarkomanda

Picture

Pred Krkom

Picture

Polnitev vozila v mestu Krk
V mestu Krk trenutno ni javne polnilne infrastrukture. Prvotni plan je bil, da se polnimo v enem izmed odprtih kampov. Vendar plan ni vedno enak realizaciji. Po naključju smo naleteli na domačina, ki je tudi lastnik električnega vozila. Vse skrbi so odpadle, saj smo se priklopili na električno vtičnico, ki jo tudi sam uporablja za polnitev električnega vozila. Še več, posodil nam je svoje električno vozilo, s katerim smo se odpravili na ogled centra mesta Krk.

Sam pogovor z njim pa je nam podal še več informacij. Do poletja nameravajo v mestu Krk  postaviti vsaj dve polnilni postaji in tudi samo mesto bo za svoje potrebe kupilo električna vozila. Informacije iz prve roke.

Zaključek

Ob obstoječi polnilni infrastrukturi in že s 24 kWh baterijo (Nissan Leaf 24 kWh)  je pot izvedena z enim vmesnim polnjenjem na BS Ravbarkomanda. Javne polnilne infrastrukture trenutno v mestu Krk ni, to je sicer minus, ki pa ga bodo odpravili do poletne sezone. Časovno je pot trajala 3 ure in 15 minut, vendar smo s časom, porabljenim na BS Ravbarkomanda pretiravali, namesto 46 minut bi bilo realno računati na 20 minut postanek. Torej se je čas potovanja, od ocenjenih 2 uri in 10 minut (Google) povečal za dobro uro.  Pa še ta ura, bi lahko bila samo polovična.

Picture

Električno tovorno vozilo, ki smo ga dobili na uporabo
P.S.
Tudi pot nazaj je potekala brez problema. Postanek je bil pri polnilni postaji ob Petrolovem bencinskem servisu na Reki, kjer smo odkrili, da prvi priklop neha delovati po 10 sekundah, drugi pa deluje brez problema. Polnitev je bila bolj zaradi rezerve kot zaradi potrebe, saj smo kasneje prispeli do cilja BS Ravbarkomanda z 19% preostankom električne energije. Če bi odšli s Krka s 100% baterijo, bi imeli, brez ustavljanja, na BS Ravbarkomanda 11% preostale energije. ​