Z električnim vozilom od Ljubljane do Dunaja

Z električnim vozilom od Ljubljane do Dunaja

Dunaj je mesto, ki ima v zavesti Slovencev poseben status.  Pregovor »Kdor gre na Dunaj naj pusti trebuh zunaj«, je izšel iz časov, ko je bil Dunaj glavno mesto  Avstro-Ogrske monarhije. Del te monarhije je bilo tudi današnje ozemlje Slovenije. Pregovor govori o časih, ko smo Slovenci hodili na Dunaj študirat in seveda zaradi višjih stroškov bivanja so bili študentje večkrat lačni. Zdaj je čas za nove izzive in odločili smo se, da se odpravimo na Dunaj z električnim avtomobilom.

Osnova za tako dolgo pot z električnim vozilom je dobro planiranje. Upoštevati smo morali možne postanke ter dejstvo, da  smo se na pot odpravili z Nissan Leaf-om, ki ima še vedno 24 kWh baterijo, torej posledično manjši doseg , kot npr. novi Nissan Leaf s 30 kWh baterijo.
​​
Glede na http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/ bi potrebovali 3 polnitve na hitrih polnilnih mestih. Čas vožnje je bil ocenjen na 6 ur in 10 minut, od tega 3 ure 47 minut vožnje in 2 uri 23 minut postankov.

PictureDrenikova ulica v Ljubljani

Pot se je začela ob 6:00 uri zjutraj s stanjem baterije 98 %, zunanja temperatura 16 stopinj, vreme jasno. Ob 7:12 smo po prevoženih 96,5 kilometrih in s preostankom 23 % baterije, prispeli do BS Tepanje, smer Maribor.

​Povprečna poraba je bila 14,3 kWh/100 km. V 10 minutah smo napolnili za 7,3 kWh na 60 %. Povprečje polnjenja torej 43,8 kW. Postanek 10 minut je bil optimalen, največja hitrost polnjenja in minimalna poraba časa.


PictureNekje pred Mariborom

Do naslednje postaje smo pospešili porabo električne energije in se s hitrostjo med 115-135 kilometrov na uro pripeljali do BS Dobrenje. Razdalje med BS Tepanje in BS Dobrenje je 34,2 kilometra. Za to smo porabili zaradi večje hitrosti 40 % energije. Tudi povprečna poraba se je, zato dvignila na 15,8 kWh/100 km. V 24 minutah hitre polnitve smo napolnili za 13,8 kWh in sicer iz 20 % na 85 %.  Med polnitvijo so se ob vozilu zbrali radovedneži,  s katerimi smo poklepetali o prednostih in slabostih, ki jih doživimo ob uporabi električnih vozil. Zato smo dokončali polnitev na 92 %, odhod pa se je prestavil na 8:28 uro. Prehod meje pri Šentilju je potekal brez problemov, migrantov/beguncev ni več in tudi kontrola je zato bolj površna.

Naslednji  cilj je bil polnilna postaja Ilz ob avtocesti. Plan je bil prevoziti 98,9 kilometrov. Zaradi neznane konfiguracije terena smo povprečno hitrost spustili na 95-100 km/h. Za 98,9 kilometrov smo porabili 74 % električne energije. Na polnilno postajo smo prispeli ob 9:41,  zunaj se je ogrelo na 20 stopinj. Polnilna postaja je malce nenavadna glede na naše, vendar delujoča. Prijave ni, stroškov polnitve pa tudi ne. V 30 minutah smo napolnili na 87 % in s tem dodali 14,64 kWh v baterijo. Odhod se je zavlekel na 10:18 uro, naš naslednji cilj pa je bil 96,4 kilometra oddaljen kraj, Dunajsko Novo mesto (Wiener Neustadt).

Picture

PRORast Ilz

PictureDunajsko Novo mesto

Tja smo prispeli ob 11:33 uri. Slučajno smo našli Smatrics polnilnico in se seveda takoj priklopili. Za razdaljo 96,4 kilometrov smo porabili 68 %. Povprečje se je izboljšalo, to pa je verjetno povezano tudi z zunanjo temperaturo, ki je narasla na 22 stopinj. Ob tej polnilnici je bila visoka tudi temperatura baterije. Vendar problemov ni bilo, saj se baterija učinkovito ohlaja in je polnitev potekala brez problema. Čas polnitve je na Smatricsu omejen na 30 minut. Na srečo je 30 metrov stran prijazni Turek, ki postreže tudi Efes pivo. Pivo pa je tudi razlog, da podatki o kWh urah niso zapisani. Ob izklopu polnilnice smo se še vedno hladili ob pivu. Se pa je baterija napolnila iz 19 % na 86 %.

Naslednji končni cilj je bila letna rezidenca Avstro-ogrskih cesarjev dvorec Schönbrunn.  Po prevoženih 47 kilometrih je napolnjenost baterije iz 86 % padla na 56%. Navigacija je povedala svoje: »Prispeli ste na cilj.«

​Pot smo uspešno zaključili.  Razdalja 380 kilometrov, čas vožnje in polnitev 5 ur 31 minut.  Povprečna poraba 14,5 kWh na 100 kilometrov.  Pri poti na Dunaj lahko računamo z 3×20 minutnimi postanki, vendar je dandanes veliko ljudi, ki se zanimajo za električna vozila in vsem posvetimo tudi nekaj svojega časa za vse odgovore na njihova vprašanja.Zapisal
​Ignac ZavršnikP.S.
Istega dne smo se tudi vrnili nazaj v Ljubljano.  Skupaj smo ta dan prevozili 786 kilometrov, porabili 116,3 kWh energije, ter dosegli povprečje porabe 14,8 kWh / 100 kilometrov.

Picture

Dunaj – Schönbrunn
Comments are closed.