Od Brežic do Kranjske Gore z električnim vozilom

Od Brežic do Kranjske Gore z električnim vozilom

Picture

Planirana pot se je začela v Brežicah. Po preverjanju različnih spletnih portalov smo ugotovili, da je edina polnilna postaja v Brežicah vpisana v portalu www.polni.si in http://www.elektro-crpalke.si/1/Polnilna-mesta/PregledCrpalke.aspx .  Ker pa te dve spletni mesti ne omogočata planiranja poti, smo raje uporabili naslednji spletni portal:

www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/438039/~~pobj


Vreme je bilo sončno in mrzlo, temperature pa so se gibale od -2 v Brežicah, pa do -6 v Kranjski Gori. Planirana dolžina poti je 194 kilometrov, na poti imamo 5 hitrih polnilnih mest, doseg nam z 24 kWh baterijo omogoča 140 kilometrov (po avtocesti). Teoretično torej potrebujemo zgolj eno polnitev. Vendar smo se zaradi testiranja hitrih polnilnic ustavili na vseh hitrih polnilnicah na tej poti in tudi hitrost smo prilagodili omejitvam, ki veljajo na avtocesti. Se pravi s 130 km/h, glede na običajno hitrost vožnje z električnimi vozili,  ne bomo varčni ampak hitri.

Pred začetkom poti smo se ustavili na hitri polnilni postaji BS Grič (Čatež), napolnili smo baterijo za 13 kWh, vendar izpisek transakcije iz Petrola pokaže 0 kWh. To v tem primeru ni pomembno saj je storitev trenutno skorajda brezplačna, razen mesečnega stroška 0,50 €. Vendar me zanima kako bo v prihodnje, saj transakcija ni bila zabeležena pravilno. Morda pa bo naslednji, ki bo polnil dobil obračun za 13 kWh. V tem primeru je nastal tudi problem v priklopu polnilnega kabla na vozilo, potrebno je bilo trikrat ponoviti isto vajo. Prijava, priklop in začetek polnjenja. Naslednjič posnamemo tudi video.

​Vaja “3x priklopi in šele nato polni” se je kasneje še nadaljevala.

Pot smo začeli v Brežicah ob 11:25 uri z 76% napolnjeno baterijo. Vreme sončno in mrzlo -2 stopinje. Hladno vreme vpliva tudi na doseg električnega vozila, kar smo opazili kasneje.
Pred glasbeno šolo v Brežicah smo našli parkirno mesto rezervirano za električna vozila. Za test smo se priklopili na običajno 22 kW polnilno postajo. Ob tem je potrebno pohvaliti občino Brežice. Brez RFID kartice, brez kakšnih prijavnih procedur, enostavno priključi in polni. Pohvalno, lep primer tudi za druge ponudnike javnih polnilnih mest.

Prevožena pot v kilometrih:
Čas vožnje:
Čas porabljen za polnitev:
Polnitev električne energije:
0 km
0 ur, 0 minut
0 ur, 0 minut
0 kWh (ob stanju 76% ocenjeno stanje 18,24 kWh)

Picture

​Od Brežic pa do prve hitre polnilne postaje BS Starine sever je razdalja natančno 37,3 kilometra. Vozili smo po omejitvah, kar pomeni 130 km/h.

​Na BS Starine sever smo dokumentirali prometni znak, ki nam pove kam moramo zaviti, da pridemo do polnilne postaje. Pohvalno, saj če ne vemo kje je polnilna postaja je ta informacija dobrodošla.

Picture

Prispeli smo ob 11:48 uri in porabili 51% baterije. Veliko električne energije je bilo porabljeno zaradi višje hitrosti. Ob priklopu na polnilno postajo podobne težave kot v primeru BS Grič. Šele ob tretjem priklopu je začelo delovati. Preverjanje izpiskov na Petrolu, enak rezultat napolnil sem za 0 kWh, pa jih je bilo 12,7 kWh. Testno obdobje je mimo, obračun storitve bi moral delovati pravilno. ​​

Ob kratki pavzi za malico, je bil postanek daljši od načrtovanega. V 26 minutah smo napolnili baterijo do 83% in se ob 12:18 uri odpravili naprej do BS Barje.


Prevožena pot v kilometrih:
Čas vožnje:
Čas porabljen za polnitev:
Polnitev električne energije:
37,3 km
0 ur, 23 minut
0 ur, 27 minut
12,7 kWh
Razdalja med BS Starine sever do BS Barje je  67,2 kilometra. Na BS Barje smo prispeli ob 13:00 uri, porabili pa smo 63% baterije. Nizke temperature, zimske gume in višja potovalna hitrost so povečali porabo energije.
Na BS Barje pa podobna zgodba kot prej. Priklop in polnitev ne dela iz prve, vajo je bilo potrebno ponoviti 3x. Na Petrolu imajo zapisano, da smo napolnili 0 kWh, čeprav smo jih v resnici 8,7 kWh.
Odhod iz BS Barje ob 13:14 uri z 58% napolnjeno baterijo. Razdalja med BS Barje in BS Voklo je 26,2 kilometra. Na tej relaciji je problem gost promet na Ljubljanski obvoznici.
Prevožena pot v kilometrih:
Čas vožnje:
Čas porabljen za polnitev:
Polnitev električne energije:
104,5 km
1 ur, 5 minut
0 ur, 40 minut
20 kWh

Picture

Na BS Voklo vzhod smo prispeli ob 13:29 uri porabili pa smo 25% baterije. Pri uporabi hitre polnilne postaja BS Voklo, enak problem kot na prej omenjenih polnilnicah. 3x ponoviš vajo priklopa in polnitev se začne. Preverimo stanje na Petrol, napolnili za 0 kWh, realno pa smo jih za 7,3 kWh. Upam, da se ne dogaja kaj podobnega pri prodaji goriva.
​Saj bodo imel pri Petrolu izgubo, ki jo bomo verjetno pokrivali davkoplačevalci.

V 8 minutah in 53 sekundah smo napolnili do 57%. Odhod ob 13:41 uri.

Prevožena pot v kilometrih:
Čas vožnje:
Čas porabljen za polnitev:
Polnitev električne energije:
127,7  km
1 ur, 20 minut
0 ur, 49 minut
27,3 kWh
Zadnja postaja na poti do Kranjske Gore je hitra polnilnica BS Radovljica sever. Oddaljenost od BS Voklo vhod je 23,2 kilometra. Na tej kratki poti smo porabili 24% ob povprečni hitrosti 130 km/h.  Na BS Radovljica sever smo prispeli ob 13:53 uri. Slika govori same za sebe, krasen pogled proti Triglavu.
​V 25 minutah smo napolnili na 83% baterije. Uspeli smo napolniti za 13,80 kWh električne energije. Igra “3 x priklop in šele nato polni” se je nadaljevala. Enako velja za Petrolove evidence. Ni zabeležene polnitve za 13,80 kWh.
Odhod proti Kranjski Gori ob 14:20 uri.
Prevožena pot v kilometrih:
Čas vožnje:
Čas porabljen za polnitev:
Polnitev električne energije:
150,9  km
1 ur, 32 minut
1 ur, 14 minut
41,10 kWh

​Prihod v Kranjsko Goro ob 14:53 uri, porabljeno 31% baterij za 36 kilometrov poti. Vreme jasno in mrzlo, termometer kaže -6 stopinj. Stalni vzpon ceste, mraz, višja hitrost,  sami faktorji za zmanjševanje dosega.

​Za pot v dolžini 187,6 km smo porabili 41,10 kwh+5,76 kWh. 5,76 kWh smo dobili iz stanja 52% baterija ob prihodu v Kranjsko Goro. Poraba 25 kWh na 100 kilometrov je velika saj smo vozili v zimskih razmerah, se dvignili za 650 višinskih metrov, skušali dosegati povprečje 130 km/h,…

Prevožena pot v kilometrih:
Čas vožnje:
Čas porabljen za polnitev:
Polnitev električne energije:
187,5  km
2 ur, 05 minut
1 ur, 14 minut
41,10 kWh (ob stanju 52% ocenjeno stanje 12,48 kWh)

Zaključek

Velika hitrost potovanja, nizke temperature, dvig za 650 višinskih metrov ter zimske gume zmanjšujejo doseg električnega vozila. Vendar ustrezna infrastruktura in gostota hitrih polnilnic omogoča udobno prečkanje Slovenije brez večjih težav. Zgornji primer poti skupne dolžine 194 kilometrov, bi lahko z Nissan Leaf-om 24 kWh prečkali z eno 25 minutno hitro polnitvijo na BS Barju. Seveda bi morala biti hitrost 100 km/h, ob višjih hitrostih postane problem z dometom očiten.

Drug problem je  zanesljivost infrastrukture. Vaja “3x priklopi in šele nato polni”, je malo zgrešena. Saj priklopa nevešč uporabnik obupa že po drugem poizkusu in se mu negativna izkušnja zapiše globoko v spomin. Verjetno pa tudi na Petrolu niso zadovoljni s takšnim načinom obračunavanja električne energije.

Uporabnost električnega vozila je dokazana v praksi, saj bi nas pot preko Slovenija časovno stala 25 minut več za polnitev in 2,5€ kot strošek električne energije. V primerjavi z običajnimi vozili, ki porabijo za to pot okoli 15€.

​Zapisal
Ignac Završnik

Comments are closed.