Koliko nas stane polnitev električnega vozila, če gostujemo pri sosedih?

Koliko nas stane polnitev električnega vozila, če gostujemo pri sosedih?

Picture

Zadnje čase nas uporabnike električnih vozil razburjajo podražitve na sistemu hitrih polnilnih postaj SODO, ki jih je v upravljanje prevzel Petrol. Cene so po ceniku trenutno v akciji, vendar pa je cenik za gostovanje določen na 0,50 € za minuto polnitve pri vseh treh operaterjih, ki so vključeni v projekt. Smatrics (Avstrija), Greenway (Slovaška) in Petrol (Slovenija).

​Cena za gostovanje je enaka pri Smatricsu, Greenwayu in Petrolu, se pravi je bila verjetno dogovorjena in ni rezultat prostega trga.

​Za simulacijo stroškov smo naredili plan potovanja z električnim vozilom iz Bratislave preko Avstrije do Portoroža. Pri izračunu porabe električne energije smo se odločili za najbolj prodajano električno vozilo Nissan Leaf z novo 30 kWh baterijo. Pri primerjavi stroškov za različne energente pa smo uporabili kalkulacijo spletnega servisa ViaMichelin. Dolžina poti od centra Bratislave pa do centra Portoroža je po izračunu poti, ki jo predlaga 565 kilometrov.


Stroške za klasične energente smo izračunali na podlagi spletnega naslova.
http://www.viamichelin.co.uk/
44,56 € za bencin 98 oktanski po ceni 1,3 EUR za liter.
Vir https://www.amzs.si/na-poti/cene-goriv-po-evropi
29,91 € za diesel po ceni 1,1 EUR za liter.
Vir https://www.amzs.si/na-poti/cene-goriv-po-evropi
21,60 € za LPG po ceni 0,55 EUR za liter.
Vir http://www.plinske-crpalke.si/cene
13,60 € za elektriko po ceni 0,16 € za 1 kWh.
Vir: http://www.stat.si/StatWeb/prikazi-novico?id=5981&idp=2&headerbar=1Glede na znane cene energentov je v zgornjem primeru najceneje uporabiti električno vozilo. Glede na cene na hitrih polnilnih postajah pa se zgodba bistveno spremeni. Za omenjeno pot bi se morali zaradi 30 kWh baterije ustaviti vsaj na štirih hitrih polnilnih postajah. Pri porabi 15 kWh/100km dobimo skupno porabo 85 kWh za 565 kilometrov. Zaradi gostovanja pa bi bila cena 0,5€ na minuto polnjenja.

Polnitve na obstoječi hitri polnilni infrastrukturi.

Smatrics , Gera Gasse 31, 2700 Wiener Neudorf
Prevoženih 103 kilometrov
Napolnitev baterije iz 40% na 90%, čas polnitve 25 minut, 25x 0,50€=12,5 €

Energie Steiermark, Neudorf 163, 8262 Ilz
Prevoženih 200 kilometrov
Napolnitev baterije iz 30% na 95%, čas polnitve 30 minut, 30x 0 €=0 €

Petrol, Tepanje 10c, 3210 Spodnje Grušovje
Prevoženih 342 kilometrov
Napolnitev baterije iz 20% na 95%, čas polnitve 30 minut, 30x 0,5 €=15 €

Petrol, Notranjska cesta 75, 1370 Logatec     
Prevoženih 470 kilometrov
Napolnitev baterije iz 20% na 95%, čas polnitve 30 minut, 30x 0,5 €=15 €

Picture

Smatrics

Picture

Energie Steiermark

Do Portoroža je od zadnje hitre polnilne postaje še 95 kilometrov. Na hitrih polnilnih postajah bi plačali zaradi gostovanja 42,5 €. Vendar se tudi ta kalkulacija poveča za 15 €, če bodo v Ilzu začeli zaračunavati polnitev po istem ceniku za gostovanje. V primeru Slovenije bi si lahko pomagali tudi s predplačniško kartico za 10 €, ki nima časovne omejitve pri polnitvi. Skupni strošek bi se znižal na 32,5 €. Vendar je tudi v tem primeru cena višja od cene uporabe LPG ali Diesel energenta.

Zaključek
Vožnja z električnimi vozili je v Avstriji, Sloveniji in na Slovaškem, zaradi visokih cen gostovanj pri uporabi hitrih polnilnih postaj, praktično najdražji način cestnega transporta. Tukaj vizije pri podpori širitve e-mobilnosti s strani vpletenih ponudnikov ni videti. V primeru resnične podpore širitve uporabe električnih vozil bi morala biti strošek zgornje poti bistveno nižji od 21,60 € (LPG).

Skupno mnenje članov društva DEMS na zadnjem sestanku je bilo, da je primerna cena 0,05 € za minuto polnjenja ter hkrati še 0,1 € za 1 kWh. V zgornjem primeru bi to znašalo: 115min * 0,05 €+81 kWh * 0,1 € = 13,85 €.

Zapisal
Ignac Završnik

Comments are closed.