Od Iga pa do Grabonoša, 167 km brez polnitve.

Od Iga pa do Grabonoša, 167 km brez polnitve.

Picture

Ig, polnilna postaja

Že od nakupa novega KIA Soul-a z 30 kWh baterijo v septembru 2015, sem čakal na optimalne pogoje za dosego rekordne razdalje z eno samo polnitvijo.

Dočakal sem torek, 5. 4. ob 17.43 z zunanjo temperaturo 22 stopinj, suha cesta ter veter v hrbet. Start Ig pri Ljubljani, cilj Grabonoš – hitra polnilna postaja. Avto je bil napolnjen do 100 % na parkirišču ZD Ig, kjer je 22kw Etrelova postaja. Klima na off, ECO off.

Že v startu me je zmotilo, da je GOM prikazoval 138 km, navigacija pa kar 168 km do cilja. Prvih 6 km do uvoza na AC je šlo po omejitvah lokalne ceste, 50-90 km; na sami AC pa sem nastavil tempomat na 95-100km odvisno od situacij. V bližini Krtine je bil rahel zastoj, sicer tekoč promet, ampak padec hitrosti na 50kmh. Pri vzponu v Trojanski klanec sem se odločil za počasnejšo vožnjo za tovornjakom, da sem zmanjšal izgube pri vožnji navzgor.

​Do tukaj sem prevozil 41 km, GOM je prikazoval 115. Glede na to, da se cesta LJ-Trojane vseskozi vzpenja, sem komaj čakal, da prevozim ta največji zalogaj na poti. Cestninska postaja Vransko: GOM 106, poraba 10,9 kwh/100km. Procenta preostale baterije si namerno nisem prikazal, prvi checking sem delal v MB.

Picture

Pri Mariboru

PicturePrispel na cilj

​Zunanje temperature so vseskozi kazale 20-22 stopinj, veter v hrbet ter kot papir suhe ceste. Optimalni pogoji za EV razen mojih zimskih gum, ki jih še nisem zamenjal. Prva potencialna hitra polnilna postaja Lopata je švignila mimo z GOM 96km ter hitrostjo 106kmh (tukaj sem bil pri hitrosti že bolj pogumen zaradi ravnine). Cestninska postaja Tepanje in polnilna postaja: GOM 79km. Prelomna točka, saj je to zadnja hitra polnilnica na AC pred Grabonošem. Polniti, ne polniti, polniti? Med premišljevanjem mi švigne mimo izvoz Slovenska Bistrica… Maribor. Tukaj se prvič opogumim in stisnem gumb za prikazovanje baterije. 47%!!!. GOM je še zmeraj nerealno kazal 65 km glede na stanje baterije, ampak 47% preostanka nisem niti slučajno pričakoval!  Pri izvozu Sveta Trojica je baterija kazala še 32%.

Tukaj sem dobil preblisk, da bi dosegel tudi Lendavo a tega nisem načrtoval oziroma bi imel težavo z polnitvijo avtomobila za pot nazaj. V Grabonoš prispem ob 19.50 (pot je trajala 2 uri in 7 minut) z 167 prevoženimi km, z  baterijo na 26%, GOM na 48km. Povprečna hitrost je bila 81kmh. Med polnjenjem na postaji ugotovim, da bi mi tisti dan uspelo narediti cca 220km in če bi imel čas, bi šel do Lendave. Druga bolj praktična  možnost bi bila, da bi šel v Mursko Soboto, obrnil avtomobil in peljal nazaj v Grabonoš na dotankanje, ta pot bi znesla 208km.Soul je izpolnil nalogo nad vsemi pričakovanji. Da prevoziš po avtocestah 200 km z EV-jem brez polnjenja (poletni pogoji!) je doseg, ki si ga vsi želimo. Sanje so, da dosežemo 500 km v zimskih razmerah. To pa je tema za kakšen drug članek …Zapisal Orlando


Comments are closed.