Slovenija se postavlja na evropski zemljevid e-mobilnosti

Težko pričakovane polnilne postaje na AC križu bodo do konca leta Slovenijo uveljavile kot državo z največ kombiniranimi hitrimi polnilnimi postajami na prebivalca. Prvi dve so minister za infrastrukturo g. Peter Gašperšič, direktor SODO g. Matjaž Vodušek, predstavniki Petrola in OMVja ter ostali v projekt vpleteni predali v uporabo danes.

Postaji na Lopati jug (OMV) in Tepanje sever (Petrol) omogočata električnim avtomobilom hitrejšo in lažje dosegljivo pot med Ljubljano in Mariborom.  Celotna mreža postaj bo vsem uporabnikom električnih avtomobilov omogočila brezskrbnejšo in predvsem hitrejšo pot po vsej državi. Ker se v okviru projekta postavljajo tudi hitre postaje v Avstriji, na Slovaškem in deloma Hrvaškem, se nam široko odpirajo tudi vrata proti Bratislavi, Münchnu in bližnjemu Zagrebu.

V pogovorih z odgovornimi smo poskušali izvedeti predvsem bodočo cenovno politiko in načine plačevanja uporabe postaj. Odgovori niso bili vzpodbudni, saj je pri tem vprašanju (IMHO) logika vsaj za zdaj povsem odpovedala. Brezplačni

uporabi do 10. 11. naj bi sledilo krajše obdobje zaračunavanja 2,5€ na posamezno polnjenje in nekaj mesecev kasneje 5€/polnjenje. Taka rešitev se mi zdi neprimerna, saj bo nekdo potreboval zgolj nekaj kWh, da pride brez skrbi do bližnjega cilja, Tesle pa bodo lahko z enim polnjenjem porabile skoraj 100 kWh za isto ceno. Predvidena cena storitve prav gotovo ne bo vzpodbujala razmaha e-mobilnosti, ker dejansko vožnja z uporabo novih postaj v večini primerov ne bo cenejša od vožnje z dizelskimi motorji.

V skladu z interesi države, da vzpodbuja nakupe in uporabo e-vozil predlagamo drugačno cenovno politiko, npr. zaračunavanje dejansko porabljene energije po ceni, ki bi ne smela biti bistveno višja od gospodinjske cene elektrike. Prepričan sem, da celo že obstoječi uporabniki e-vozil, ki s svojim denarjem plačujemo elektriko za pogon, ne bomo prav pogosto obiskovali novih polnilnic, razen seveda, ko bo to nujno potrebno.

Verjamem, da bo na koncu tržna logika prevladala in bo upravljalec uvedel sistem zaračunavanja, ki bo voznike vzpodbudil k uporabi avtocest in novih polnilnih postaj.

David Mrvar